Виховна система Перегінської ЗОШ №2 складається із багатьох компонентів, основними з яких є:

1) індивідуально-груповий (адміністрація, учні, класні керівники, вчителі-предметники, батьки, психолог, соціальний педагог тощо), важливою частиною якого є учні: з одного боку, вони – повноправні суб’єкти свого розвитку, життєдіяльності шкільного колективу, створення виховної системи, а з іншого боку – об’єкти продумано-сфокусованого і мимовільного впливу в процесі спільної діяльності, що культивується в шкільному колективі;

2) функціонально-діяльнісний виконує роль головного чинника, котрий забезпечує впорядкованість і цілісність виховної системи; містить у собі сукупність педагогічних технологій, які використовуються у навчально-виховному процесі, виховні функції, керування і самоврядування виховної системи;

3) комунікативний показує, наскільки швидко розвиваються міжособистісні стосунки, формуються індивідуальні і групові ціннісні орієнтації в умовах певного внутрішнього і зовнішнього середовища функціонування та розвитку шкільного колективу та його учнів, яке нерозривно пов’язане з визначенням місця і ролі класу у виховному процесі школи;

4) діагностико-результативний включає в себе такі елементи: критерії, показники і результативність виховної роботи; форми, методи і прийоми вивчення, аналізу й оцінки функціонування виховної системи;

5) ціннісно-орієнтований (мета, принципи виховання) є основою функціонування і розвитку виховної системи школи; спрямований на реалізацію основних завдань у виховній роботі і має своє відображення у планах виховної роботи школи та класів з охопленням всіх напрямків виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, міські заходи щодо втілення національних програм.

Пріоритетними питаннями реалізації завдань розвитку виховної системи школи є:

- процес становлення, вивчення, розвиток виховних систем учнівських колективів;

- якісне перетворення системи виховних заходів в школі на основі принципів гуманістичного виховання;

- створення умов для розвитку особистості учня та активного включення його в діяльність та соціум;

- спрямування діяльності навчального закладу на актуалізацію гуманістичного потенціалу навчального процесу;

- актуалізацію завдань сімейно-родинного виховання;

- формування у учнів української ідентичності та дбайливого ставлення до культурної та історичної спадщини країни, сприяння розвитку національної, козацької культури, культури національних меншин;

- організацію діяльності класних керівників з виховання толерантної особистості учнів;

- оптимальне використання виховних можливостей школи, поглиблення рівня інтегративних процесів по створенню цілісного збагаченого освітнього середовища;

- психологічне забезпечення виховного процесу;

- впровадження заходів щодо реалізації інклюзивної моделі освіти в школі;

- реалізацію завдань громадянського виховання засобами включення учнів у природозахисну, екологічну, волонтерську, проектну діяльність;

- створення умов для особистісно-професійного самовизначення педагогів в гуманістичній позиції, підвищення рівня професійної компетентності педагогічних кадрів щодо реалізації завдань виховання, проектування виховної роботи в школі, впровадження психолого-педагогічних технологій саморозвитку особистості учнів;

- подальший розвиток спорту, туризму, органів учнівського самоврядування, прес-центру, інтелектуального руху в школі.

Головним завданням по реалізації шкільної Програми “Виховання” вважається організація виховної діяльності з учнями за напрямками визначеними Програмою:

- “Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави”,

- “Ціннісне ставлення до людей”,

- “Ціннісне ставлення до природи”,

- “Ціннісне ставлення до мистецтва”,

- “Ціннісне ставлення до праці”,

- “Ціннісне ставлення до себе”,

- “Ціннісне ставлення до свого фізичного “Я”,

- “Ціннісне ставлення до свого психічного “Я”,

- “Ціннісне ставлення до свого соціального “Я”.

Отже, виховна система передбачає формування комунікативного, інтелектуального, морального, естетичного і фізичного потенціалу кожного учня, який має володіти цілісною системою знань про навколишній світ, практичними уміннями і навичками, засобами творчої діяльності, прийомами та методами самопізнання та саморозвитку, ціннісним ставленням до себе, соціуму та навколишнього середовища.



Виховна система школи грунтується на загальнолюдських, вічних моральних цінностях.
Такими в школі є наступні поняття:

  • Земля – спільний дім людства, вступаючи в нову цивілізацію ХХІ століття. Земля людей та живої природи.
  • Вітчизна – єдина, унікальна для людини Батьківщина, наділена долею, яка передалась від його предків.
  • Сім'я – первинна структурна одиниця суспільства, перша людська спільнота людини та природне середовище її розвитку.
  • Праця- основа людського бутя, вид діяльності, який виділив людину із живого світу, адекватний сутності людини.
  • Знання – результат різноманітної і першза все творчої діяльності, могутній засіб розвитку особистості.
  • Культура – духовне багатство, накопичене розвитком людських цивілізацій.
  • Мир – спокій та злагода між людьми, народами та державами, головна умова існування Землі та людства.
  • Людина – найвища, абсолютна цінність, об'єкт, суб'єкт та результат виховної системи школи.

Головна мета:

  • Формувати творчу особистість, освічену, здатну до самореалізації та самовдосконалення, яка вільно володіє іноземними мовами, легко адаптується в умовах мовної інтеграції;
  • Виховати свідомого громадянина України, який поважає історичне минуле свого народу і толерантно ставиться до культурних та національних здобутків інших народів;
  • Створити умови для соціалізації учнів, утвердження їх як особистостей, включення в суспільне життя як активної дійової сили;
  • Формування в учнів особистісно-ціннісне ставлення до подій суспільного життя.
Концепція виховної системи:
  • Забезпечення комфортних умов для розвитку творчих здібностей учнів, реалізації їх природних потенцій, прагнення і здатності до духовного зростання;
  • Створення системи мовної освіти, що забезпечує обов’язкове оволодіння учнями державною мовою, можливість опанувати рідну і вивчити іноземні мови;
  • Виховання через мовну культуру як засіб пізнання соціального досвіду і культури людства, спілкування зі світом, інтелектуального і духовного зростання;
  • Пріоритет гуманітарної культури, загальнолюдських духовних цінностей як основи розвитку особистості; головні цінності: Людина як самоцінність, Праця, Інтелект, Освіченість, Добро, Віра, Толерантність;
  • Розвиток і задоволення моральних, інтелектуальних, мовних, естетичних запитів та інтересів у процесі активної творчої діяльності;
  • Формування мовного іміджу інтелектуальної особистості;
  • Зв’язок вивчення української мови з вихованням національної свідомості та патріотизму;
  • Різнопланова інтелектуальна підготовка особистості, яка сприяє орієнтації в суспільстві, вирішенню життєвих проблем.
 
Основні принципи виховання:
  • Принцип гуманізації та демократизації;
  • Принцип самореалізації особистості вчителя та учня в різних видах творчої діяльності;
  • Принцип мовної інтегрованості(мовного діалогу культур: української, англомовної);
  • Принцип інтеграції навчальних занять, позаурочного спілкування та діяльності клубів; узгодження освітніх і дозвіллєвих заходів;
  • Принцип реалізації індивідуальних здібностей особистості через колективну творчу діяльність;
  • Принцип ігрової діяльності як основної частини дозвілля школярів;
  • Принцип природо відповідності(врахування вікових особливостей) та культуро відповідності (забезпечення культурної спадкоємності поколінь).

 

 

Мету виховання ми реалізовуємо через:
  • Організацію цікавої позакласної діяльності.
  • Розвиток співпраці між молодшими і старшими учнями,між учнями і вчителями,між педагогами і батьками учнів.
  • Організацію роботи гуртків.
  • Використання інноваційних технологій в процесі виховної роботи.
  • Шкільну психологічну службу.
  • Організацію діяльності учнівського самоврядування.
  • Організацію самоосвіти педагогів.
  • Розвиток професійної компетенції класних керівників.
  • Співпрацю з місцевою громадою та позашкільними закладами.
  • Залучення батьків до творчої діяльності,використання в роботі їх досвіду.
  • Матеріальну базу.
Завдання
  • Реалізація індивідуального підходу до особистості;
  • Забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості відповідно до її інтересів та суспільних вимог;
  • Виховання національної свідомості, любові до рідної землі, родини,свого народу,держави;
  • Формування мовної культури,оволодіння і вживання української мови як духовного коду нації;
  • Сприяння набуттю дітьми та учнівською молоддю соціального досвіду, успадкуванню ними духовних надбань українського народу;
  • Забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, старших за себе, турбота про молодших і хворих;
  • Виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;
  • Охорона, зміцнення фізичного, психічного та духовного здоровя;
  • Забезпечення базової культури, гармонізація відносин особистості з природою;
  • Спонукання зростаючої особистості до протидії проявам аморальності, правопорушенням, бездуховності, антигромадські діяльності.