Робота методичного кабінету за 2022-2023 навчальний рік

 

Методична робота

Керуючись законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національною доктриною розвитку освіти щодо забезпечення рівного доступу до якісної освіти, освітня політика в ліцеї спрямовується на пізнавальну, наукову, аналітико – управлінську діяльність, психолого - діагностичну функцію навчального процесу, на ефективність, дієвість і результативність внутрішньошкільної методичної роботи.

Згідно з річним планом роботи ліцею  педагогічний колектив працював над методичною проблемою: «Інноваційні технологій в системі особистісно орієнтованого навчання і виховання як засіб розвитку творчої активності вчителя та учня».

Методична робота у ліцеї здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти України, Концепції загальної середньої освіти, Державним стандартом освіти та іншими нормативними документами, передбаченими чинним законодавством, на досягненнях науки, системою аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, інформаційної діяльності з підвищення наукового, загально культурного рівня педагогічних працівників, удосконалення їх професійної компетенції та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.

Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити висновок, що колектив закладу в основному реалізував мету навчання, розвитку та виховання учнів, поставлену на початку 2022 – 2023 навчального року.

Вирішуючи ці проблеми, педагоги працювали над такими завданнями:

Створення умов для різнобічного розвитку особистості.

Удосконалення уроку як засобу розвитку творчої особистості учня і вчителя:

створення умов для раннього виявлення й розвитку творчих здібностей учнів;

активізація навчання через упровадження активних методів навчання і виховання;

вивчення та впровадження нових підходів у навчанні, розвиток розумової діяльності дітей, найбільш повне використання особистого потенціалу дитини та вчителя;

диференційований підхід у навчанні і вихованні;

створення сприятливого психологічного клімату на уроці;

Органічне поєднання навчання й виховання з метою забезпечення самореалізації, самоствердження учня. Формування національної свідомості, любові до рідного краю, виховання духовної культури, утвердження загальнолюдських моральних принципів у рамках комплексної програми національного виховання.

Активне впровадження педагогіки співпраці, співдружності; поширення досвіду самоврядування;

Підвищення педагогічної майстерності колективу шляхом активної участі в роботі підрозділів методичної структури ліцею.

Зміцнення матеріально-технічної бази ліцею, поповнення кабінетів, дотримання санітарно-гігієнічних умов та техніки безпеки.

Весь навчально-виховний процес чітко спланований за такими параметрами:

Річний план роботи ліцею;

Робочий навчальний план;

Розклад уроків;

Графік чергування вчителів;

Графік чергування учнів;

Графіки роботи гуртків;

Графік здійснення внутрішкільного контролю;

План виховної роботи.

У закладі створені всі умови для успішної праці вчителів та учнів: гаряче харчування, в приміщенні затишно і тепло, панує доброзичлива атмосфера. Учні  мають можливість одержати  навички більш досконалого володіння  комп’ютером.

Координувала роботу  в ліцеї методична рада.

Робота методичної ради  організована згідно структури:

педагогічна рада;

методична рада;

предметні методичні об’єднання вчителів;

організація і проведення предметних тижнів;

проведення заходів, спрямованих на вдосконалення навчально – виховного процесу, підвищення загальноосвітнього рівня здобувачів освіти;

організація роботи з молодими вчителями;

організація роботи з обдарованими дітьми;

організація роботи з учнями, схильними до правопорушень.

Протягом 2022-2023 навчального року були проведені  засідання методичної ради на яких розглядалися питання:

Про розподіл обов’язків між членами методичної ради;

Про ведення шкільної документації;

Про особливості впровадження інклюзивного навчання;

Про проходження атестації педпрацівниками ліцею у навчальному році;

Про конкурс «Учитель року»;

Про організацію та проведення предметних тижнів;

Про новий державний стандарт базової освіти;

Про вибір підручників  6-го класу для учнів, які навчатимуться за новим державним стандартом НУШ;

Про оцінювання учнів, які навчаються за новим державним стандартом в 2022-2023 навчальному році.

Також протягом року були проведені засідання творчої групи педагогічних працівників, які викладають в 5-х класах відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти на яких розглядались питання:

Про розподіл обов’язків творчої групи;

Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти;

Державний стандарт базової середньої освіти;

Ведення щоденників спостережень вчителів предметників;

Заповнення класних журналів та свідоцтв досягнень 5-х класів;

Забезпечення і підтримка НУШ;

Підсумки навчального року.

В 2022-2023 навчальному році організовано 6 інклюзивних класів  2-А, 3-Б, 4-Б, 5-Б, 7-Б, 8-Б. Протягом року було проведено по 4-6 засідань команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами на яких розглядалися питання:

Необхідність створення ІПР;

Внесення змін до індивідуального навчального плану;

Перегляд навчальної програми;

Організаційні моменти;

Перехід на дистанційну форму навчання;

Моніторинг

Методична робота в ліцеї спрямована на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя ліцею, на збагачення й розвиток творчого потенціа­лу педагогічного колективу в цілому, на досягнен­ня оптимальних результатів навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти, класів.

Протягом 2022-2023 навчального року у закладі працюють  методичні об’єднання вчителів:

вчителів початкових класів – керівник методоб’єднання  Люклян Тетяна Богданівна;

вчителів математики, інформатики і фізики – керівник методоб’єднання 

Люклян Віра Василівна.

вчителів української мови та літератури – керівник методоб’єднання

Кулик Надія Василівна;

вчителів художньо-естетичного циклу – керівник методоб’єднання

Зозук Світлана Омелянівна.;                              

вчителів фізичного виховання - керівник методоб’єднання – Василів Оксана Володимирівна,

вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури – керівник методоб’єднання Савчук Іванна Михайлівна;

класних керівників – керівник методоб’єднання Мошура Галина Василівна;

вчителів природничого циклу - керівник методоб’єднання Сорохман Лідія Володимирівна;

вчителів історії - керівник методоб’єднання Соломчак Наталія Василівна.

В основі роботи методичних об’єднань  лежить організація  системної роботи із здібними та обдарованими дітьми, підвищення професійної компетентності вчителів відповідно до кваліфікаційної категорії.

Під час роботи з обдарованими дітьми вчителі іноземних мов проводили додаткові заняття з предметів з метою підготовки учнів до I та II етапів Всеукраїнської олімпіади з англійської мови  та мультимедійного тесту.

Навчальний процес у ліцеї   в умовах воєнного стану на 2022-2023 було організовано відповідно до навчального плану.

У здійсненні методичної роботи мали місце деякі недоліки

-Розробка власних науково-методичних та дидактичних матеріалів та публікація передового досвіду;

-Участь учителів у професійних конкурсах.

Дистанційне навчання під час війни проводилось на належному рівні.

Як висновок, можна зазначити, що МО  вчителів іноземної мови та зарубіжної літератури активно впроваджує інтерактивні методи та форми роботи з учнями на уроках, але ефективне засвоєння матеріалу може бути досягнуте лише шляхом поєднання стандартних та інтерактивних методів роботи. Під час проведення уроків вчителі методично правильно витримували структуру уроку відповідно до його типу, максимально організували індивідуальну роботу з кожним учнем класу; використовували на уроці інтерактивні методи та прийоми навчання.

У 2022-2023 н.р.робота МО вчителів іноземної мови та зарубіжної  літератури  проводилась на належному рівні. Вчителі показали свій професіоналізм та прагнення до самовдосконалення.

Науково–методична тема, над якою працюють члени МО вчителів початкових класів: Впровадження новітніх педагогічних технологій для реалізації компетентного підходу в навчанні молодших школярів.

На протязі року були 4 засідання

На засіданнях розглядалися найактуальніші питання щодо навчання, та виховання молодших школярів  НУШ, а саме: 

  1. Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів. 
  2.  Інтеграція у навчанні молодших школярів математики «Щоденні 3» 
  3. Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики.

На протязі року були проведені такі заходи:

1 – А -   «Посвята в першокласники», «Прощавай, Букварику!»

1 – Б - «100 днів у ліцеї», «Букварику, прощавай»

2 – А - «Свято героїв захисників України, що полягли у боротьбі із загарбниками»

3 – Б - «Україна – вишиванка»

4 – А - «Запрошуємо на чай», «Свято українського вареника»

4 – Б - «Україна – країна нескорених», «Прощавай початкова школо»

Дитячий колектив «Промінчик», «Христос воскрес – воскресне Україна»

Вчитель початкових класів: Шляхтич Наталія Богданівна

На протязі всього навчального року учителі методичного об´єднання  вчителів математмки, фізики та інформатики впроваджували методичні прийоми  та  сучасні  педагогічні  технології  за  предметами  математики, фізики, інформатики  з  метою  підвищення  мотивації до  навчання  та  сприяли  розвитку  компетентності учнів.

У  своєї  роботі  учителі МО використовували  наступні  технології:

  • Традиційні (підручник,  лабораторні  та  практичні  роботи, наочні  матеріали).
  • ІКТ (навчальні електронні посібники, електронні журнали, отримання  додаткової  інформації  за  допомогою  Інтернету, презентації, мультімедійні  приладдя), онлайн - тестування, онлайн-олімпіади та  конкурси.
  • Протягом останніх навчальних років учителі вдало працюють з платформою G Suite for Education  та  продовжують  працювати за цим шляхом.

Учителі  методичного об´єднання - активно  використовували  мережу  Інтернет, вміло  застосовували  отриману  інформацію  як  на  своїх  уроках  так  і під  час  позаурочної  діяльності. З  метою  розвитку  професійної  компетентності  неперервно  та  систематично  підвищують  свою  кваліфікацію  через  наступне:

Всі  учителі методичного об´єднання  нашого ліцею беруть активну  участь  в обласних та всеукраїнських семінарах; вебінарах; марафонах; онлайн-конференціях;  веб-вітринах; педагогічних  онлайн-дебатах; курсах; творчих звітах; онлайн-лабораторії  за предметом.

Одним   із  основних  завдань, що  стоїть  перед  учителями МО  є  систематична  робота  з  сильними, талановитими  учнями, підготовка  їх  до предметним  олімпіадам, конкурсам, турнірам. Нажаль, порівнянно з  минулим  роком, значно  знизилась  кількість  учнів, які  приймають  участь  у  різних  олімпіадах  та  конкурсах, за  що  отримують  сертифікати  учасників  та дипломи  переможців.

Під  час роботи  над  науково-методичною  проблемою, кожен  учитель визначає коло питань  для  вивчення, становить дві  мети:

  • Дослідницьку (критерії, методи, форми, принципи  навчання);
  • Практичну (методичні  рекомендації, збірники  завдань, програми); планує

вивчення  спеціальної  літератури, сучасного  досвіду  своїх  колег, творчу  співпрацю, прогнозує  кінцевий  результат.

Члени МО  прийшли  до  висновку, що  використання сучасних  освітніх  технологій  сприяє   реалізації компетентнісного підходу на уроках для адаптації  здобувачів освіти в соціумі, розвиває індивідуальні  здібності  учнів, робить урок  і позакласні  заходи  доступними, наочними, інформаційно  насиченими, допомагає  якісніше зрозуміти  і  засвоїти  навчальний  матеріал.

Протягом 2022/2023 навчального року перед вчителями природничого циклу ставилися такі завдання:

1.Здійснення науково – методичного забезпечення розвитку освіти. 

2.Модернізація структурної моделі науково – методичної роботи з педкадрами.

3.Адаптація учнів до проведення НМТ.

4.Забезпечення індивідуально - консультативного підходу до кожного вчителя.

 5.Впровадження комп’ютерних технологій  в практику діяльність вчителів природничо – математичного циклу.

 6.Підтримка науково – дослідницької роботи вчителів, інноваційних технологій.

 7.Опрацювання Концепції Нової Української школи, обговорення змін в програмах предметів природничо-математичного 

циклу.                              

 8.Розробка стратегії діяльності вчителя в умовах дистанційної та змішаної освіти в умовах воєнного стану.

 9.Розробка стратегії діяльності вчителя в умовах дистанційної освіти в умовах карантину.

На протязі  2022-2023 навчального року було проведено 5 засідань, на яких розглядались такі  питання як: 

1.Організація навчально-виховного процесу у 2022/2023 навчальному році.

2. Обговорення методичних рекомендацій щодо оформлення класного журналу, методичних посібників, додаткової літератури затвердженої Міністерством освіти і науки України щодо викладання хімії, біології, фізики, географії, основ здоров’я, календарного планування вчителів природничого циклу.

3. Проведення тижня основ здоров’я .

4. Роль сучасного вчителя, з психолого-педагогічними аспектами адаптації п’ятикласників, розширити знання про суб’єкт-суб’єктивну взаємодію в освітньому процесі НУШ.

5.Алгоритм організації уроку за діяльнісним підходом.

6. Обмін  досвідом з організації освітнього середовища НУШ та концептуальним значенням наскрізного виховання.

7.Проведення тижня природничих наук .

8. Обговорення шляхів подолання неуспішності здобувачів освіти.

9. Проектна діяльність учнів як умова підвищення якості навчального процесу з географії. 

10.Підведення підсумків за 2022 –2023н.р. 

11. Вироблення рекомендацій до плану роботи МО природничого  циклу на наступний навчальний рік.

Як результат плідної праці вчителів ШМО  - учні ліцею приймають участь у інтернет олімпіадах («На Урок», «Всеосвіта») де учні отримали дипломи Вчителі отримали: свід