Вікторина День безпечного Інтернету
03.03.2023, 20:25

Вікторина Безпечний Інтернет
Мета :
    ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; дати можливість учням самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються, розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно, виховувати інтерес до порушеної теми;
    сприяти розвитку пізнавального інтересу; підвищенню творчої активності; розвитку вміння логічно викладати думки, вихованню шанобливого ставлення до чужої думки; культурному та інтелектуальному розвитку учнів;
    сприяти розвитку самооцінки та самоаналізу, як чинників, що спонукають до самовдосконалення учнів; мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.
Тип уроку: узагальнюючий урок.
Вид уроку: урок - вікторина.
Технологія: ігрова технологія.
Обладнання: смайлики, пазли,   маркери, клубок, 2 ватмани, 
Хід заходу.
Безпека - це життя людини,
Безпека - це наше майбуття.
Організаційний момент
Вступне слово
Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без  Інтернету. 
Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже; інформаційні потоки: корисні та шкідливі; новини, музика; фільми і ще багато різної інформації.  Ми свідомо здійснюємо пошук серед усього цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони.
З дитинства ми  знайомимося з Правилами дорожнього руху, Правилами поводження з газом, Правилами з пожежної безпеки, і ми спокійно реагуємо на них і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало не тільки їх життю, але і моральній та духовній рівновазі. 
А чи існують правила, яких ми маємо дотримуватись працюючи в Інтернет? Що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків. 
На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі. 
Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.
Проведемо наш захід у вигляді вікторини
1.Учням необхідно зібрати якомога більше Інтернет-термінологій, тобто все, що пов'язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна.
Наприклад: спам, комунікації, вірус, друзі, сайт, пошта та інші.

          2. Знайти слово (наприклад  назви пристроїв, які у своїй роботі використовують Інтернет)
 
Що заважало вам знайти потрібне слово?
Правило: разом із необхідною, корисною інформацією в Інтернеті є дуже багато зайвої, або шкідливої.

3. Загадки
 
 З ним справу має архітектор, 
З ним справу має будівельник. 
Хто за комп'ютером працює, 
До нього теж давно вже звик. 
Скажіть про що іде тут мова – 
 Назвіть одне англійське слово. (Windows)
*     *     * 
 Про нього знаємо ми нині: 
З ним справу мають в медицині. 
Біолог з ним теж справу має, 
А комп'ютер від нього страждає. (Вірус) 
 *     *     *
Хто хоче щось запам'ятати – 
В блокнот свій може записати. 
Комп'ютер теж немов блокнот – 
Не має з пам'яттю турбот. 
А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноут-бук) 
  *      *     *
Ця всесвітня мережа 
Скільки знає – просто жах! 
З нею вчись ти працювати – 
Теж багато будеш знати. (Інтернет)
*     *     * 
  На ній записані програми 
І для тата і для мами 
В упаковці як конфета 
Швидко крутиться ......(дискета)
*       *      * 
Ось я кнопку натискаю 
І папір вже заправляю. 
Він друкує без зупинки 
Вірші, пісні і картинки 
І швидкий він, наче спринтер 
Відгадайте, що це ...(принтер)
 *     *    * 

І комп'ютери порою 
Розмовляють між собою 
А для цього їм потрібна 
Річ відома не усім 
До телефону підключай 
І повідомлення приймай, 
Адже мову ми ведем 
Про зв'язок через .....(модем)
*    *    *
 В блоці цім живе процесор 
Помічник він, не агресор 
В ньому щось гуде, співає 
Одним оком нам моргає. 
Головний він недаремно, 
А зовуть його .....(системним)
*    *   * 
Може він порахувати, 
Може він пісні співати, 
Малювати і писати, 
Помилки перевіряти. 
Може він листа прийняти, 
З другом швидко нас зв’язати, 
Він багато чого може 
  І завжди нам допоможе! (комп’ютер ) 
*      *     *
Міцний диск, дуже яскравий, 
Містить він кіно цікаве. ( Лазерний диск ) 
*     *     *

 Я малюю діаграми, 
Знаю формули й доданки.
Підрахую як годиться – 
Електронна  я ……………… (таблиця)
*      *       *
Нас зібралося багато, 
Як же всіх порахувати?
Об’єднати всіх нас гарних
Може тільки база ……………. (даних)
*      *       *
Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я …………… (редактор)
*      *       *
Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен ………….. (Word)
*      *       *
Коли треба показати
Слайди про усі формати –  
В допомозі не відмовить
Вам ніколи …………… (Power Point)
*      *       *
А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж, це …………… (клавіатура)
*      *       *
Я показую об’єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний - …………… (монітор)
*      *       *
Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний …………. (блок)
*      *       *
Я магнітний бутерброд,
Та мене не з’їсть ваш рот.
Файли й папки – це дієта
Для магнітної ………….. (дискети)
*      *       *
Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я ………….. (мишка)
 

4. Вікторина «Що я знаю про Інтернет?»(ромашка)
1.    Комп’ютери,  з’єднані між собою (мережа)
2.    Програма для спілкування (чат)
3.    Електронна «книжка», де міститься різна інформація(сайт)
4.    Як називають сторінки сайту(веб-сторінки)
5.    Як називаються програми для роботи з Інтернетом (браузери). Навести приклади.
6.    Особа, яка зламує та проникає у системи даних, не маючи на це дозволу (хакер)
7.    Програма, яка знаходить і знищує віруси (антивірусна програма)
5. Гра «Відтвори емоцію смайлика»
-    Всі ви є активними користувачами соціальних мереж. І, практично щодня, спілкуєтеся один з одним за допомогою Інтернету. Віртуальне спілкування витісняє живе. Ви навчилися виражати свої емоції в Інтернеті за допомогою смайликів. А зараз ми перевіримо чи так само вправно ви можете виразити свої емоції і в реальному житті. 
(на екранні з’являються смайлики учням потрібно відобразити ту емоцію яку він показує)
6. Гра «Клубок».
Для того щоб людина користувалася мережею Інтернет, спілкувалася в ній з іншими, їй треба зареєструватися. Що таке реєстрація? Людина вигадує собі ім'я (нікнейм) під яким вона буде блукати по мережі. Давайте з вами теж створимо мережу і спробуємо в ній зареєструватися .
Учні передають один одному клубок, називаючи (вигадуючи) собі нікнейм. При цьому утворюється сітка (мережа). Діти роблять висновки: не всі люди в мережі реєструються під власним ім'ям, зазвичай вони вигадані, і дуже важко дізнатися, що за людина знаходиться
7.Ребуси
Вірус
Мережа
Спам
Антивірус
Браузер
Брандмаузер
Сайт
Залежність
Хакер
Пароль
Булінг
Правила безпечної поведінки

8. «Листи»
-Яку відповідь Ви дасте на такі листи. Обґрунтуйте вашу відповідь: 
Лист 1.
Привіт мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....
Лист 2. 
Привіт мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та адресу. 
Лист 3.
 Всім!!!
 Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їжу, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.
 Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. Дякуємо.
Обговорення. 
9. «Задачі»
Учні по черзі отримують картку з фразами, які необхідно закінчити. 
1. Учениця 4-го класу Софія Мережна зайшла на незнайомий сайт. Раптом на екрані комп'ютера з'явилися незрозумілі повідомлення. Що зробити Софії?
o    Закрити сайт.
o    Звернутися до батьків за допомогою. 
o    Самій усунути несправність.
(Завжди питай батьків про незнайомі речі в Інтернеті. Вони розкажуть, що безпечно робити, а що ні).
2.    Софія Мережна, буваючи в Інтернеті, часто стикається з неприємною інформацією, яка "лізе з усіх боків", вона заважає їй працювати в Інтернеті. Як Соні позбутися від непотрібної інформації, щоб користуватися тільки цікавими їй сторінками.
o    Встановити антивірусну програму.  
o    Встановити на свій браузер фільтр.  
o    Встановити новий браузер.
(Щоб не стикатися з неприємною і агресивною інформацією в Інтернеті, встанови на свій браузер фільтр, або попроси зробити це дорослих - тоді можеш сміливо користуватися цікавими тобі сторінками в Інтернеті).
3.    Софія Мережна на уроці інформатики створила собі електронну скриньку. Тепер вона може обмінюватися повідомленнями зі своїми друзями. Сьогодні на адресу її електронної пошти прийшло повідомлення: файл з грою від невідомого користувача. Як їй вчинити ?
o    Завантажити файл, і почати грати. 
o    Не відкривати файл. 
o    Відправити файл своїм друзям.
(Не скачуй і не відкривай невідомі тобі чи надіслані незнайомцями файли з Інтернету. Переконайся, що на твоєму комп'ютері встановлений брандмаузер і антивірусне програмне забезпечення. Навчися їх правильно використовувати. Пам'ятай про те, що ці програми повинні своєчасно оновлюватися).
4.    На уроці природознавства Соні задали знайти зображення динозаврів. Вона захотіла скачати картинку в Інтернеті, натиснула кнопку "завантажити", на екрані з'явилося повідомлення відправити SMS на вказаний номер в Інтернеті. Як вчинити Соні?
o    Відправити SMS на вказаний номер в Інтернеті. 
o    Перевірити цей номер в Інтернеті. 
o    Не викачувати більше картинки.
( Якщо хочеш скачати картинку або мелодію, але тебе просять відправити смс - не поспішай! Спочатку перевір цей номер в Інтернеті - чи безпечно відправляти на нього смс і чи не обдурять тебе. Зробити це можна на спеціальному сайті.)
5.    Софія Мережна познайомилася в Інтернеті з учнем 6-го класу Віталіком Незвичайним. Віталік не вчиться з Софією в одній школі, і взагалі Соня його жодного разу не бачила. Одного разу Віталік запросив Соню, зустрітися з ним у парку. Що робити Соні?
o    Піти на зустріч.
o    Піти на зустріч разом з мамою чи татом. 
o    Не ходити на зустріч.
(Не зустрічайтеся без батьків з людьми з Інтернету наживо. В Інтернеті багато людей розповідають про себе неправду.)
6.    Новий друг Софії Мережної, з яким вона познайомилася вчора в Інтернеті попросив її терміново повідомити йому таку інформацію: номер телефону, домашню адресу, ким працюють батьки. Соня повинна:
o    Повідомити йому потрібні відомості.
o    Не повідомляти в Інтернеті, а повідомити при зустрічі.
o    Порадитися з батьками.
(Ніколи не розповідай про себе незнайомим людям: де ти живеш, навчаєшся, свій номер телефону. Це повинні знати тільки твої друзі та родина!)
7.    Соня вирішила опублікувати в Інтернеті свою фотографію і фотографії своїх однокласників. Чи можна їй це зробити?
o    Ні, не можна.
o    Можна, за згодою однокласників.
o    Можна, згода однокласників не обов'язково.
8.    Софії купили комп'ютер. Вона тепер цілий день проводить за комп'ютером. Через кілька днів у неї стали сльозитися очі, з'явилися болі в руках. Що їй робити ?
o    Продовжувати проводити час за комп'ютером.
o    Дотримуватися правил роботи на комп'ютері.
o    Більше ніколи не працювати на комп'ютері.
9.    У Софії Мережної багато друзів в Інтернеті, вона щодня додає нових друзів в свій контакт-лист в ICQ. Раптом їй стали приходити повідомлення з неприємним, грубим змістом. Що Софія повинна зробити?
o    Образити кривдника.
o    Не відповідати кривдникові тим же, а продовжити з ним спілкування.
o    Повідомити дорослим про це.
10.    У Софії Мережної виникли питання при роботі в онлайн-середовищі. Батьки Соні виїхали у відрядження, бабуся Софії не може їй допомогти. До кого Софія може звернутися?
o    Їй слід почекати приїзду батьків.
o    Вона може звернутися на лінію допомоги "Діти Онлайн".
o    Вона може запитати у однокласників.
11.    Марина Невідома порадила Софії Мережній для перегляду веб-сторінок дитячий браузер. Як ви думаєте який?
o    Гогуль.
o    Opera.
o    Google Chrome.
Гогуль - дитячий браузер для перегляду веб-сторінок. Його можна завантажити на сайті gogol.tv.
12.    Софія Мережна на уроці інформатики навчилася заходити в Інтернет. За допомогою чого вона може потрапити в Інтернет?
o    Гіперпосилання. 
o    Веб-сторінки. 
o    Браузера.
(Браузер - засіб перегляду веб-сторінок.)
13.    Софія Мережна на уроці інформатики почула нове слово "нетікет". Що воно означає?
o    Правила етикету.
o    Правила роботи на комп'ютері.
o    Правила мережевого етикету.
Нетікет (Netiquette) - (англ. Net - мережа, Etiquette - етикет) - моральні правила поведінки в комп'ютерних мережах.
10. «Небезпеки в Інтернеті»
Створення колажу з малюнків. 
Перша команда називає позитивні сторони Інтернету, а друга - негативні. 

Категорія: Конспект уроку | Додав: school
Переглядів: 72 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: